Kasy fiskalne 2013: „Weź paragon” po raz kolejny!

Sty 22

Kasy fiskalne 2013: „Weź paragon” po raz kolejny!

14 stycznia 2013r. ruszyła akcja „Weź paragon”. Przedsiębiorców w miejscowościach turystycznych czeka kolejna zimowa kontrola ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych.  

Założenia tegorocznej kampanii nie odbiegają do realizacji w minionych sezonach. Pracownicy administracji skarbowej, którzy „odwiedzą” firmę w dniach od 14 stycznia do 24 lutego 2013r.  przyjrzą się między innymi:

– Czy dane przedsiębiorstwo zgodnie z obowiązującymi przepisami posiada kasę fiskalną,

– czy rejestruje na niej każdą sprzedaż towaru lub usługi,

– czy każdorazowo klient otrzymuje  paragon potwierdzający dokonanie transakcji.

Mogą też sprawdzić rejestrowanie sprzedaży na urządzeniach innych niż kasy fiskalne.

Działania kontrolerów skarbowych będą prowadzone całą dobę, nie tylko w godzinach pracy urzędów, ale też wieczorami oraz w nocy, w soboty i niedziele – w zależności od charakteru przedsiębiorstwa, które zostanie poddane kontroli.

 Kontrole rejestrowania sprzedaży będą miały miejsce głównie w miejscowościach turystycznych – w sklepach, restauracjach, kawiarniach, pubach, barach i innych punktach gastronomicznych. Sprawdzana jest też ewidencja transakcji w wypożyczalniach sprzętu sportowego oraz wśród przedsiębiorców zajmujących się przewozem osób. Planowane wizyty kontrolerów skarbowych mają przypomnieć przedsiębiorcom o obowiązku uczciwego rejestrowania całości sprzedaży na kasach fiskalnych i wydawania paragonów fiskalnych. Dla tych, którzy zapomnieli o tym obowiązku, „przypomnienie” będzie wyjątkowo kosztowne – grzywna może osiągnąć nawet ponad 1000 złotych.

Akcja ma też ma charakter informacyjno-edukacyjny i kierowana jest do klientów punktów handlowo-usługowych. Ministerstwo Finansów i lokalne urzędy chcą uświadomić obywatelom korzyści wynikające z wydawania paragonów przez przedsiębiorców i otrzymywania ich przez klientów. Zalety prawidłowej ewidencji sprzedaży dostrzega konsument oraz państwo – paragon z drukarki fiskalnej jest potwierdzeniem faktu, że podatek od towaru czy usługi, wliczony w cenę,   trafił do budżetu państwa. Pamiętanie o wzięciu paragonu ułatwia też w oczywisty sposób ewentualną procedurę reklamacyjną oraz daje możliwość porównania cen. Klient upominający się o paragon ma też swój wkład w zmniejszenie „szarej strefy”. Inne zalety brania dowodów sprzedaży ze sklepów, sklepików i lokali z kasą fiskalną, zawarte są w drukowanych materiałach informacyjnych, udostępnianych podczas kampanii.

One comment

  1. At last! Soemthing clear I can understand. Thanks!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *