Dlaczego przedsiębiorcy i klienci w Polsce boją się e-faktur?

Lip 19

Dlaczego przedsiębiorcy i klienci w Polsce boją się e-faktur?

W kwietniu 2013 roku Konfederacja Lewiatan zleciła wykonanie badania dotyczącego popularności e-faktur w Polsce. Z sondażu wynika, że 59% badanych nie chciałoby otrzymywać rachunków za usługi w formie elektronicznej. Niechęć do rezygnowania z tradycyjnej, papierowej dokumentacji argumentowana była odpowiedzią „Chcę mieć wszystko na papierze” – i dotyczy zarówno klientów indywidualnych, jak i firm. Skąd taka zachowawcza postawa? Jakie oczywiste pozytywy powinni dostrzec przedsiębiorcy w przechodzeniu na faktury elektroniczne?   

Opory Polaków do rachunków w formie elektronicznej wiążą się zwykle z przyzwyczajeniami do „tradycyjnego” fakturowania, z brakiem wiedzy na temat e-faktur i ogólną nieufnością do dokumentów elektronicznych. A szkoda, bo zarówno dla klientów, jak i dla firm przechodzenie na faktury elektroniczne to duża wygoda i oszczędności, a dla środowiska naturalnego oczywisty zysk. Dlatego Konfederacja Lewiatan we współpracy między innymi z Orange, Sage i UPC ruszyły z kampanią edukacyjno-informacyjną „Wybieram e-faktury”. Chcą dostarczyć Polakom przede wszystkim rzetelnych informacji, przekonać o pozytywach e-faktur i rozwiać obawy przez rozliczeniami elektronicznymi. Na dłuższą metę chodzi nie tylko o poprawienie statystyk (w Polsce tylko 10% wystawianych rachunków ma formę elektroniczną) – do 2020 roku e-faktura ma się stać w Europie podstawową formą fakturowania.

Jak możemy przeczytać na stronie Konfederacji Lewiatan, polska firma, która wysyła co miesiąc 1 000 faktur, po przejściu na fakturowanie elektroniczne może zaoszczędzić ok. 2 000 złotych. Firma, która co miesiąc wystawia ok. 20 000 faktur, zaoszczędzi aż 400 000 złotych, jeśli zdecyduje się na e-faktury!

Na jakie inne zyski dla przedsiębiorstw, wynikające z przekonania się do faktur elektronicznych, warto zwrócić uwagę?

  • Oszczędność czasu – wystawienie e-faktury jest szybsze.
  • Minimalizacja kosztów wysyłki: finansowe oszczędności na kupowanych znaczkach, kopertach i papierze.
  • Automatyzacja procesu wystawiania faktur i obiegu dokumentów w firmie.
  • Łatwa, tańsza i bezpieczniejsza archiwizacja dokumentów w formie elektronicznej.
  • Szybki czas dostarczania e-faktury do klienta.
  • Stworzenie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie i wspierającej ochronę środowiska.

One comment

  1. zazu /

    Dziekuje sredecznie, juz dzis zaczynam afirmowac…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *